Hjärta och hjärna i stark kombination. Det var framgångsfaktorn när Woodlite i fredags vann Step Up Award.
– Priset är ett erkännande av vad vi har åstadkommit tillsammans inom företaget, säger VD Magnus Jansson.
Step Up Award delas ut av Effect Management. Priset tar hänsyn till tillväxt och resultat, men fokuserar lika mycket på en framgångsrik företagsutveckling i kombination med att göra gott – både i det lilla och i det stora.
Magnus menar att det är betydelsefullt att se alla medarbetare glada och stolta över priset:
– Step Up Award ger oss en skjuts inför framtiden. Det är en utökad möjlighet att fortsätta satsa på utveckling av duglighet och skicklighet inom företaget!
Motiveringen till Woodlites vinst lyder:
“Att utveckla en varm stark företagskultur, en briljans i kundgränssnittet, tillväxt och lönsamhet kräver hjärta och hjärna. Företaget har gått från att vara en lokal aktör till att bli en premiumspelare på den internationella marknaden. Företaget där viljan att göra gott, personlig ödmjukhet och professionell vilja kombineras förtjänar verkligen allt strålkastarljus på sig!”
Det vinnande företaget av Step Up Award får en ledarutveckling värd 50 000 kronor. Priset delades ut på näringslivsevenemanget 1000 Karlstad den 16 mars. Woodlite var nominerade tillsammans med Askås och Alfa Neon.